Sharing is the only way...
Rodolphe3001
  • © 2025 rodolphe@rodolphe3001.fr 0

Rodolphe3001

365

Retention Policy dans 365



  • Exchange mailboxes
  • SharePoint sites or SharePoint classic and communication sites
  • OneDrive accounts
  • Microsoft 365 Group mailboxes & sites
  • Skype for Business
  • Exchange public folders
  • Teams channel messages
  • Teams chats
  • Teams private channel messages
  • Microsoft Copilot experiences
  • Enterprise AI apps
  • Viva Engage community messages
  • Viva Engage user messages


Resources

Principales consoles d'administration pour Microsoft 365

Liste des principales consoles d'administration de Microsoft 365


Roles pour Microsoft 365


Commonly used Microsoft 365 admin center roles


  • Billing administrator.
  • Compliance administrator.
  • Exchange administrator.
  • Global administrator.
  • Global reader.
  • Groups administrator.
  • Helpdesk administrator.
  • License administrator.
  • Message center reader
  • Office Apps administrator.
  • Password administrator. Assign the Password admin role to a user who needs to reset passwords for nonadministrators and Password Administrators. Users with this role have limited ability to manage passwords. This role doesn't grant the ability to manage service requests or monitor service health. Whether a Password Administrator can reset a user's password depends on the role the user is assigned.
  • Power Platform administrator.
  • Reports reader.
  • Security administrator. Assign the Security admin role to admins who control your organization's overall security. They do so by managing security policies, reviewing security analytics and reports across Microsoft 365 products, and staying up-to-speed on the threat landscape. Users with this role have permissions to manage security-related features in the Microsoft 365 Defender portal, Microsoft Entra ID Protection, Microsoft Entra Authentication, Azure Information Protection, and Microsoft Purview compliance portal.
  • Service Support administrator.
  • SharePoint administrator.
  • Teams administrator.
  • User administrator.

Resources



Pour en savoir plus, il faut consulter ces articles :

smtp;550 5.1.8 Access denied, bad outbound sender AS(42004)

Quand ơn envoie un email que ce soit en interne (même Tenant 365) ou vers l'extérieur, on reçoit en retour un NDR de ce type:
error-001
Pour débloquer la situation il faut lancer la console Security (ou Defender) de 365 et se positionner sur le blade Restricties Identities (https://security.microsoft.com/restrictedentities). L'adresse email du Sender est indiquée. Il faut effectuer les actions suivantes
  • Sélectionner le Sender
  • Cliquer sur le bouton Unblock pour le débloquer
  • Cliquer sur le bouton Next
  • Cliquer sur le bouton Submit
  • Cliquer sur le bouton Yes pour valider le déblocage

Le déblocage du Sender peut prendre jusqu'à une heure.

Cependant il est nécessaire de prendre quelques dispositions et de s'assurer que cette mailbox n'a pas été utilisée de manière tendancieuse et qu'elle n'est pas compromise.

Pour plus d'informations, il faut consulter cet article: Responding to a compromised email account